| ||
خلاصه مباحثه علمی: کتاب انسان 250 ساله: (فصل تشکیلات پنهان امام صادق علیه السلام): تشکیلات به معنای جمعیتی از مردم بوده که با هدفی مشترک، کارها و وظایف گوناگونی را در رابطه با یک مرکز و یک قلب تپنده و مغز فرمانده انجام می داده و میان خود نوعی روابط و نیز احساسات نزدیک و خویشاوندانه می داشته اند. نکته: در حال حاضر، در تربیت فرزند نباید تنها به فکر تربیت صحیح فرزندان خود بود؛ باید تشکیلات و جمع مزرعه علمی ایمانی را که به لطف الهی چند سال است تشکیل شده ؛ جدی بگیریم و دست به دست هم دهیم تا ان شاءالله سربازان خوبی برای حضرت بقی? الله عجل الله تعالی فرجه تربیت نماییم.
نام کارگروه: نهج البلاغه تاریخ: 14/12/95 مطالب مورد بحث: مروری بر جلسه 4 نهج البلاغه هم حکمت 31 ادامه کتاب انسان 250 ساله
خلاصه مباحثه علمی: کتاب انسان 250 ساله: (فصل تشکیلات پنهان امام صادق علیه السلام): تشکیلات به معنای جمعیتی از مردم بوده که با هدفی مشترک، کارها و وظایف گوناگونی را در رابطه با یک مرکز و یک قلب تپنده و مغز فرمانده انجام می داده و میان خود نوعی روابط و نیز احساسات نزدیک و خویشاوندانه می داشته اند. نکته: در حال حاضر، در تربیت فرزند نباید تنها به فکر تربیت صحیح فرزندان خود بود؛ باید تشکیلات و جمع خود را که به لطف الهی چند سال است تشکیل شده ؛ جدی بگیریم و دست به دست هم دهیم تا ان شاءالله سربازان خوبی برای حضرت بقی? الله عجل الله تعالی فرجه تربیت نماییم.
پرسش: عده ای می گویند شهدا در زمانی تربیت شدند که فسق و فجور علنی تر از امروز بود و مادران و پدران آنها اینقدر که شما دغدغه تربیتی دارید نداشتند.... پاسخ: آن روز آنها نه ماهواره داشتند نا اینترنت نه موبایل نه پویا و کارتون هایی که اعتقادات آنها را زیر سوال ببرد .. فسق و فجور محدود با مراکز خاصی بود که با مراقبت از کودکان برای نرفتن و ندیدن آن صحنه ها، وکنترل تلویزیون آن هم در صورت موجود بودن در خانه مراقبت خاص دیگری لازم نبود... در ثانی اگر همه چیز به محیط اجتماع و مراقبت پدر و مادرها بود، پس چرا شهدا آسمانی شدند اما برخی از خواهران و برادران شهدا که در همان خانواده و اجتماع بزرگ شدند دچار انحراف شدند؟....
سایر مطالب:
ادامه حکمت 31: شناخت پایه هاى ایمان : ایمان بر چهار پایه استوار است : صبر ، یقین ، عدل و جهاد
یقین نیز بر چهار پایه استوار است : بینش زیرکانه ، دریافت حکیمانة واقعیت ها ، پند گرفتن از حوادث روزگار ، و پیمودن راه درست پیشینیان . پس آن کس که هوشمندانه به واقعیت ها نگریست ، حکمت را آشکارا بیند ، و آن که حکمت را آشکارا دید ، عبرت آموزى را شناسد ، و آن که عبرت آموزى شناخت گویا چنان است که با گذشتگان مى زیسته است
نکته ها: *ممکن است این چهار شاخه اشاره به چهار رشته از علوم انسانى باشد: نخست علوم تجربى است و دوم علوم نظرى است، سوم علومى است که از تاریخ نصیب انسان مى شود و مایه عبرت اوست و چهارم علوم نقلى است که از سنن پیشنیان به دست مى آید. هنگامى که انسان این چهار رشته علمى را پیگیرى کند و از آنها بهره کافى ببرد به مقام یقین مى رسد. *از آنچه گفته شد روشن مى شود که یک پایه مهم ایمان، بر یقینِ حاصل از علم استوار است; علومى که از مبدأهاى متعدد سرچشمه مى گیرد و روح را سیراب مى کند و اعتقادِ انسان را به مبدأ و معاد محکم مى سازد و آثارش در اخلاق و عمل ظاهر مى گردد.
[ شنبه 95/12/14 ] [ 7:0 عصر ] [ کارگروه نهج البلاغه ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |